Træningselastikker

Træningselastik til alle former for træning.
[aws_search_form]
[product_category per_page="100" orderby="menu_order" columns="6" order="ASC"]

Her finder du en ny træningselastik, Brede elastikker, Thera-Band elastikker, og meget mere. Kvalitet træningselastik på tilbud og hurtigt.

[products limit=”8″ columns=”4″ category=”traeningselastik-traeningsudstyr” cat_operator=”AND”]
Tror du, at du har brug for en bunke af vægte for at komme i form? Tag en pause fra dine håndvægte og tag nogle træningselastikker i stedet. Dette bærbare udstyr kan være endnu mere effektivt end et sæt håndvægte, fordi de forbedrer styrke og balance. træningselastikker gør det muligt for dig at arbejde i en bred vifte af bevægelser, så øvelser med dem mål muskler, som du kan gå glip af med vægte.

Hvad er en træningselastik?

Træningselastikker er elastikbånd, der bruges til styrketræning og muskelopbygning samt til fysisk terapi. Generelt består de af et gummibånd af en hvis længde. Nogle kommer med håndtag i hver ende, som kan håndteres med dine hænder eller placeres i enden af ​​dine fødder, selv om der er nogle modeller uden håndtag.

Fordele ved at bruge træningselastik

Der er flere fordele ved at bruge træningslastikker. eks.:
De kan bruges sammen med velkendte øvelser, men giver modstand mod sammentrækning og ekspansion.

  • træningselastikker er kompakte og kan tages overalt.
  • træningselastikker er gode til at blande træning!
  • træningselastikker er billige, og kan tilpasses til en række styrke- og oplevelsesniveauer.

Du kan bruge dem med velkendte øvelser i stedet for frie vægte, som bicep krøller, eller for at tilføje niveauer af udfordring til vægtfrie øvelser, som sit-ups eller benløft. træningselastikker er kompakte, så du kan spare på lagerplads eller bagageplads, hvis du vil tage dem til at rejse. I sidste ende er træningselastikker gode værktøjer til at øge udholdenhed, fleksibilitet og dit bevægelsesområde.

Typer af træningselastikker

Der er to hovedtyper af træningselastikker og derefter forskellige niveauer af modstand for hver type.

Træningselastik med håndtag

Disse rør er generelt lavet af kraftig latexgummi og har plastikhåndtag i hver ende til gribning og tilslutning til øvre og nedre krops træning. De er normalt tilgængelige på fem forskellige modstandsniveauer, og nogle omfatter tilbehør, så du kan hænge dem på døre og kroge til bestemte øvelser.
Rør varer generelt længere end bånd, da tykkere slanger er mere modstandsdygtige over for slid.

God kvalitet træningselastikker er dem fra Abilica træningselastik, cPro9 eller eks. Aserva Træningselastik.

Powerbands eller Flat Bands træningselastikker

Typiske træningselastikker har ikke håndtag eller manchetter, men de er bare flade gummi latex i et tyndt design, der gør dem til at ligne et kæmpe gummibånd. De har ikke greb. Farvekodningen på hver model fortæller båndets modstandsniveau.

Et eksempel på klassiske flade og tynde træningselastikker er Thera-Band-ene. Der er også mange billigere alternativer; se artiklens slutning for vores anbefalinger.

Træningselastik Farver

Hvad betyder farverne på træningselastikkerne

De forskellige farver af Resistance Bands er en indikation af det styrke og tykkelse, hvilket giver forskellige modstand.

Gul – De gule bånd er klassificeret som lysmodstand. Det betyder, at de er meget elastiske, og det tager lidt arbejde at trække imod dem og strække dem ud. Lette træningselastikker bruges til arbejdsområder som skuldre og skind, hvor du ikke behøver meget modstand for at føle muskelarbejdet.

Røde – Røde træningselastikker er medium modstand. Disse bånd er mindre elastiske og har mere spænding end gule bånd. De har et højere niveau af spænding thanyellow bands og er sværere at strække. Røde bånd bruges til muskelgrupper, der har brug for lidt mere spænding, såsom biceps eller triceps.

Grønne – Grønne træningselastikker er medium til tung modstand. Grønne bånd er velegnede til muskelgrupper, der er større, såsom ben, bryst og ryg eller til personer, der har opbygget muskelstyrke.

Blå – Blå træningselastikker er tung modstand. Disse er stivere end rød, grøn eller gul og giver ikke så meget stretch. Blå bånd er til dem, der er stærke, eller for de større muskelgrupper, såsom ben, bryst og ryg. Disse er også de bands, der skal bruges, når man træner sammen med en anden.

Sort – Sort modstand bands har mest modstand. Disse er de hårdeste bands at strække og trække. Som blå bånd bruges sorte bånd til de store muskelgrupper, såsom benene, eller når man arbejder med andre.

Brug af træningselastik
Træningselastikker kan bruges til at tilføre modstand mod øvelser som squats, bicep krøller og sit ups. De kan også bruges til en række mere komplicerede øvelser designet til at få mest muligt ud af træningselastikkerene med hele kroppen øvelser. Du kan stå på træningselastikkerene for bevægelser, der ligner frie vægte.

 

Ud over generelle fitnessprogrammer kan træningselastikker bruges til:

Modstandstræning til

  • Stillingsforbedring
  • Motorfunktion forbedring
  • Muskel ydeevne
  • Strækker
  • Balance træning
  • Cardio træning
  • Funktionel og sportsspecifik træning

Praktiske tips til træningselastik-træning

Med alle fitness øvelser er kropsholdning og tilpasning af kroppen kritisk. Hold skuldrene og hofterne indrettet, stram din abs og slap af knæene. Altid opretholde en naturlig spinalkurve. Inkluder altid passende opvarmning og nedkøling. Formuler alle øvelser langsomt og kontrolleret. Kontroller bandet i stedet for at lade det styre dig. Vær forsigtig med ikke at tillade bandet at snappe tilbage. Fejl over-strækker dine led i træningen. Lås ikke leddene. Tag jævnt i stykker mens du udfører dine øvelser. Udånder under den vanskeligere fase af gentagelsen. Hold ikke din ånde. Udfør øvelserne uden bandet, indtil du er komfortabel, og tilføj derefter Resistance Band.Begin med 8 til 10 øvelser, der er målrettet mod store muskelgrupper. Øvelse med et band, der giver dig mulighed for at gennemføre to til tre sæt 10 til 15 gentagelser med mild træthed på sidste sæt. Udskift til næste niveau band, når du nemt kan færdiggøre de tre sæt med 10 til 15 gentagelser.

 

Ingen resultater fundet

Siden du anmodede om kunne ikke findes. Prøv at præciser din søgning, eller brug navigationen ovenfor til at lokalisere indlægget.